Kuva täältä.
Ilmaisten työkalujen lisäksi on olemassa myös monia maksullisia työkaluja, joiden avulla saa avainsanatutkimuksesta enemmän irti. Keywordtool.io-työkalun maksullisen version avulla saa tietoonsa hakusanojen hakumäärät ja klikkaushinnat. KWFinder-avainsanatyökalu on helppokäyttöinen ja edullinen verrattuna moniin maksullisiin työkaluihin. Sen avulla voi tutkia suosittuja hakutermejä, kilpailun tasoa, hakumääriä ja SERP-näkymää (hakukoneen hakutulossivua).
Avainsanojen valinnassa on tärkeää ottaa huomioon kuukausittaisten hakujen määrä ja kilpailun taso. Sijoittuminen Googlessa ensimmäiseksi avainsanalla, jolla ei ole hakuja, ei auta saamaan uusia asiakkaita. Monesti myös ne hakusanat, joilla on eniten hakuja, ovat myös kilpailluimpia. Sijoittuminen korkealle on huomattavasti vaikeampaa kilpailluimmilla avainsanoilla. Tärkeintä on löytää ja valita avainsanoiksi sellaisia sanoja, joilla on tarpeeksi kuukausittaisia hakuja, mutta ne eivät ole liian kilpailtuja.
Lähteet:
http://nettibisnes.info/ilmaiset-avainsanatyokalut/
https://asema10.fi/blog-cpt/avainsanatutkimus/
https://blog.markgrowth.com/how-to-plan-keyword-research-and-what-tools-to-use-cbbe05f959ff
https://www.digimarkkinointi.fi/blogi/hakusanat-mita-asiakkaasi-etsivat
https://www.hopkins.fi/artikkelit/ilmaiset-seo-tyokalut-top-25/
https://www.hopkins.fi/artikkelit/nainselvitatgooglehakusanojensuosionhakukoneoptimointiavarten/
https://www.tulos.fi/artikkelit/avainsanat/
Olet selvästi paneutunut asiaan, koska teksti vaikutti niin asiantuntevalta, mutta se oli kuitenkin helppoa ja ymmärrettävää luettavaa! Hieno postaus. :)
VastaaPoistaKiitos! :)
Poista